Scandinavie Tour 2019 - Dag 6

20 juni 2019 - Tollarp, Zweden

Gisteren 19 Juni 2019 nog wat foto's gemaakt van de zonsondergang bij de Sontbrug maar helaas was het te bewolkt want er was onweer opkomst, wat ik ook zeker heb gemerkt afgelopen nacht, ging flink tekeer.

Zons ondergang SontbrugLief he die zwaantjes erop :-)

Oja speciaal voor Kayleigh, hieronder heb ik gisteren avond gegeten.

Avond eten 29 Juni

20 Juni 2019

Zo vandaag gaat de tour werkelijk van start vanuit Malmo naar Tollarp, via Trelleborg, Ystad, Simrishamn en Brosarp via de Oostzee.

WP_20190620_018

Eerste stadje was Trelleborg het zuidelijkst gelegen stad in Zweden en hoofdplaats van de gelijknamige gemeente Trelleborg aan de zuidkust van de provincie Skåne län. De stad ligt aan zee, circa 30 kilometer ten zuiden van de stad Malmö. Enige kenmerk van de stad is de oude watertoren van 58 meter hoog.

Watertoren TrelleborgKustweg Oostzee 2Kustweg Oostzee

Vanuit Trelleborg ben ik doorgereden naar Ystad waar Bruno en ik wat hebben rondgelopen en een terrasje genomen.

Ystads ligging aan een baai zorgde ervoor dat er al sinds lange tijd mensen op deze locatie wonen. Toerisme is tegenwoordig een belangrijke bron van inkomsten; de binnenstad bevat vele oude vakwerkhuizen.

Een mooi gebouw in Ystad is het Saltsjöbaden Hotel, gelegen aan de kust en een klooster uit de 13de eeuw "Gråbrödraklostret".

Hotel in YstadKlooster Ystad

Vanuit Ystad doorgereden naar Simrishamn waar ik onderweg nog in een vissersdorpje aan de Oostzee genaamd Sumgehuk een ijsje gegeten en Bruno vis :-)

SumgehukSymgehuk plaatsje onderwergSumgehuk 2

Vanuit Simrishamn doorgereden naar een parkeerplaats bij de kerk in het plaatsje Tollarp waar we vannacht zullen blijven staan. Dit was maar een route van 185 km maar met elke keer stoppen is de dag zo weer voorbij, dus ziet er wel naar uit dat de reis lang zal duren. Oja en ook best handig zo'n plaats bij de kerk hoor kan ik morgen meteen bij de priester al me zonden opbiechten …..ben ik daar ook weer vanaf en zit de priester er lekker mee.

Staanplaats 20 JuniKerk Staanplaats 20 JuniKerk Staanplaats 20 Juni 2

Nou denk dat ik er over 2 of 3 dagen weer wat opzet …...of is dat weer te lang Kayleigh :-)

Tot ziens allemaal, snaveltjes toe en slaap lekker xxx van Bruno