Scandinavie Tour 2019 - Dag 26, 27, 28 & 29

14 juli 2019 - Frølunde, Denemarken

10 July 2019

route 10 july 2019

Nou nog 2 dagen de Noorkaap route en dan heb ik hem helemaal gered, vanuit het noorden van Noorwegen tot aan de grens bij Zweden helemaal in het zuiden (weg nummer E6)…….. kan er van alles bij schrijven maar dat weten jullie al...…. waanzinnig!!!!! Vandaag van Innhavet naar de provincie Majavatn gereden.

645712

Vandaag ook weer een geweldige plek gevonden, gewoon een afslag genomen en naar het meer gereden, is zo makkelijk in Noorwegen want je kunt en maag wild kamperen. En ja ook weer even lekker de tijd genomen voor een lekker prakkie.

15staanplek 10 july 2staanplek 10 Julyeten 10 july 2019

11 July 2019

Vandaag de route dwars door de Trondheim fjorden gereden...…..wat was dat ook een geweldige afsluiting...…… helemaal geweldig.

route 11 July 2019Route 11 July 2019 van Trondheim naar Oppdal      kaart Trondheimsfjorden

De Trondheimfjord is de op twee na langste fjord van Noorwegen, 130 km lang. De Trondheimfjord ligt in het westelijke centrale deel van het land en mondt in de Noorse zee uit. Hij strekt zich uit van Ørland in het westen tot Steinkjer in het noorden en loopt langs de stad Trondheim.

123

Daarna al snel een mooie plek gevonden, op bergplateau Dovrefjell, waar ik gelijk al had besloten er een dag extra te blijven staan...….. eens lekker met Bruno te gaan wandelen op de hoogste berg van Noorwegen.

116745

Dovrefjell is een bergplateau in de Noorse provincie Oppland. De hoogste top is Snøhetta. De autoweg E6 loopt dwars over het plateau. Vanaf 1911 werden delen van het plateau aangewezen als nationaal park, tegenwoordig is bijna het hele gebied nationaal park. In het park leven onder andere muskusossen en rendieren, en er groeien zeldzame planten. Snøhetta is een berg in het nationaal park Dovrefjell-Sunndalsfjella en Dovrefjell in de provincie Oppland in Noorwegen. Het is met 2286 meter een van de hoogste bergen van Noorwegen.

muskusosMuskusos WP_20190712_14_03_19_Prokijk Bruno denkt dat hij er ook een is

12 July 2019

Vandaag dus lekker de hele middag met Bruno door de wildernis gelopen, op de Dovrefjell. Beide hebben ervan genoten.

91178

's Middags even lekker nasi gemaakt en na het eten even een paar uurtjes gelegen. Omdat ik eens 's nachts wilden rijden, is toch licht. Om een uur of 20:00 uur vertrokken. Nou het begon allemaal erg mooi maar was even vergeten dat ik al onder de poolcirkel ben, dus het wordt wel donker :-( . De wegen waren niet echt breed dus om een uur of 03:00 uur een plek gezocht en maar gaan slapen.

7526

1108

13 July 2019

Nou de Noordkaap route zit erop en ga nu weer richting Nederland, via Gotenburg, Malmo en Kopenhagen gereden..……………. en nu in Frolunde Denemarken net onder Kopenhagen. Nou het is een aanrader en een must om deze route eens een keer gereden te hebben. Mijn volgende reis heb ik nog niet gepland maar komt er zeker weer aan.